DAUGAVPILS DRAUDZĪGĀ AICINĀJUMA VIDUSSKOLA

APU programma

 

 2024./2025.m.g.

 

APU dekāde “Skola – pozitīvi emocionāla vide”

No 10.februāra līdz 21.februārim Daugavpils Draudzīgā aicinājuma vidusskolā norisinājās APU dekāde “Skola – pozitīvi emocionālā vide”. Gan skolēniem, gan pedagogiem bija iespēja piedalīties radošos un interesantos pasākumos un aktivitātēs.

Ar jautriem smiekliem un pozitīvām emocijām skolēni piedalījās sporta un deju starpbrīžos, kā arī skolas kolektīva saliedēšanas pasākumā “Draudzības vilciens”. 14.februārī, starptautiskajā Valentīndienā, skolā darbojās Valentīndienas pasts un, lai šī diena būtu spilgta un paliekoša atmiņā, visi valkājām sarkanu un rozā apģērbu vai piespraudām pie apģērba sirsniņas. Bija jauki!

Klases stundās un interešu izglītības nodarbībās skolēni veidoja zīmējumus, plaktus, kolāžas par tēmu “Mans pozitīvo emociju avots”.

18.februārī notika aizraujoša aktivitāte “Mājdzīvnieki kā pozitīvu emociju avots”. Skolā viesojās terapijas suņi no “Latgales Reģionālā Dzīvnieku Mīļotāju Centra”. Uz šo pasākumu tika uzaicināti mūsu pirmklasnieki. Bērni uzzināja, kā pareizi sazināties ar suņiem, kā arī tika rīkotas spēles un stafetes, kurās piedalījās bērni un dzīvnieki. Tas bija lieliski un neaizmirstami!

19.februārī notika informatīva tikšanās ar pedagogiem par tēmu “Kā rīkoties ar bērniem ar uzvedības problēmām”, kuru vadīja psiholoģe Ludmila Budreviča. Tika runāts par to, kā atpazīt bērna uzvedības stratēģijas un kompetenti reaģēt uz tām, pedagoģi arī pildīja interesantu vingrinājumu no mākslas terapijas “Kā apturēt domu jucekli”, lai veicinātu savas pozitīvās emocijas.

Paldies visiem dalībniekiem par piedalīšanās un radošumu!

Informāciju sagatavoja: psiholoģe Ludmila Budreviča

Emociju luksofors

10. oktobrī tiek atzīmēta Pasaules garīgās veselības diena. Visā pasaulē šai dienā notiek dažādi pasākumi.

Šorīt arī mūsu Draudzīgā aicinājuma vidusskolā skolas foajē valdīja rosība – jau otro gadu notika psiholoģiskā spēle “Emociju luksofors” ar mērķi izpētīt skolas skolēnu un darbinieku noskaņojumu šajā dienā. Visiem tika piedāvāts izvēlēties sava noskaņojuma krāsu.

Kā sarindojās krāsas?

Pirmajā vietā ierindojās zaļa krāsa. 25% skolēnu un skolas darbinieku izvēlējās to. Zaļā zemapziņas līmenī tiek uztverta kā drošības krāsa. Tā ir nosvērtības, zinātkāres un neatlaidības krāsa.

Otrajā vietā – sarkana krāsa. Ar vēlmi aktīvi mācīties, komunicēt, sportot ieradās 22% dalībnieku. Tā piepilda ar enerģiju un sniedz spēka sajūtu.

Trešajā vietā – dzeltena krāsa. Tā ir optimisma un prieka krāsa. Ar priecīgu, saulainu garastāvokli uz skolu atnāca 21% dalībnieku.

15% dalībnieku izvēlējās melnu krāsu. Iespējams, tos skolēnus, kuri izvēlējās šo krāsu, satrauc kādas problēmas. Tajā pašā laikā melno krāsu bieži izvēlas radoši, iejūtīgi cilvēki vai tie, kuriem mainās dzīves uzskati, īpaši pusaudža vecumā.  

Dalībnieki, kuri izvēlējās zilu krāsu (11%), atnāca uz skolu mierīgā garastāvoklī. Zila krāsa ir saistīta ar stabilitāti un uzticamību, turklāt tā ir arī radošuma krāsa.

6% spēles dalībnieku izvēlējās pelēku krāsu. Tā ir neitrāla, balansa krāsa, kuru iecienījuši tie, kas uz šo brīdi mazliet noguruši. Tajā pašā laikā pelēkās krāsas cienītājus raksturo loģiskā domāšana un prasme nevadīties no savām emocijām, bet gan paskatīties uz situāciju no malas.

Psiholoģiskā spēle parādīja, ka lielāka daļa dalībnieku atnāca uz skolu ar pozitīvo, enerģisko, mierīgu noskaņojumu un vēlmi aktīvi mācīties.

Paldies visiem par piedalīšanos! Atbalstīsim viens otru un palīdzēsim pārvarēt grūtības!

Paldies parlamenta pārstāvjiem par palīdzību spēles organizēšanā!

Informāciju sagatavoja: psiholoģe Ludmila Budreviča

 

 2023./2024.m.g.

 2022./2023.m.g.

Arhīvs