Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) Maza mēroga partnerības projekta skolu izglītības sektora līgums Nr. 2022-1-LV01-KA210-SCH-000082391 (ID Nr. KA210-SCH-B3608098) “ROAD TO GREEN FUTURE ” («Ceļš uz zaļo nākotni») projekts.
Projektā “Ceļš uz zaļo nākotni” piedalījās četras Eiropas valstis: Spānija, Itālija, Latvija un Turcija.
Erasmus+ projekta mērķi un prioritātes bija:
- paaugstināt skolotāju kompetences, lai viņi varētu nodrošināt apmācību par klimatu, izmantojot ekoloģiskas pieejas;
- palielināt to personu skaitu, kas skolās aktīvi uzsāk programmu cīņai pret klimata pārmaiņām;
- dot iespēju skolēniem teorētiskās zināšanas par klimata zinātni pārvērst ilgtermiņa praktiskā darbībā;
- sniegt skolēniem iespēju aktīvi piedalīties un uzņemties sociālo atbildību, veidojot savas attiecības ar nevalstiskajām organizācijām.
Projekta īstenošanas gaita un rezultāti pilnībā atbilst nospraustiem mērķiem, Eiropas Savienības prioritātēm vides un klimata pārmaiņu apkarošanas jomā, Eiropas kopējām vērtībām un pilsoniskajai līdzdalībai, kā arī atbalstam skolotāja profesijai.
Projekts “Ceļš uz zaļo nākotni” ir veiksmīgi noslēdzies, atstājot paliekošu ietekmi uz izglītību par klimata pārmaiņām un ilgtspējības centieniem skolās visā Eiropā. Tika izstrādāti dažādi izglītojoši materiāli, apmācību programmas, prezentācijas, video, e-grāmata un brošūra skolēniem, pedagogiem, vecākiem un sabiedrībai. Šie resursi atspoguļo iesaistīto partneru kolektīvo darbu un sasniegumus, lai veicinātu izpratni par klimatu un rīcību izglītības vidē.
Projekta galvenie rezultāti:
C1 aktivitāte – Spānija: “Skolotāju rokasgrāmata un apmācība par klimata izglītību”
Pēc C1 projekta aktivitātes Spānijas partneris ALPE izstrādāja pirmo galveno rezultātu – skolotāju ceļvedi un izglītošanu par klimatu. Šī rokasgrāmata sniedz pedagogiem inovatīvas metodes un paņēmienus, kas sakņojas ekopedagoģijā un ekoloģiskās pieejās. Integrējot klimata izglītību savās stundās, skolotāji sniegs zināšanas par klimata jautājumiem, dodot skolēniem iespēju aktīvi iesaistīties ilgtspējības un klimata pasākumos. Turklāt šī iniciatīva ir stiprinājusi sadarbību starp Eiropas skolotājiem, uzlabojot viņu valodas, komunikācijas un sadarbības prasmes.
C2 aktivitāte – Itālija: “Ar klimata pārmaiņām saistītā programma skolās”
Šī programma ir būtisks solis klimata pārmaiņu risināšanā, veicinot visu izglītības jomā ieinteresēto personu iesaistīšanos. Veicinot aktīvu līdzdalību klimata pasākumos, tās mērķis ir palielināt skolu akadēmisko un praktisko kapacitāti visā Eiropā, nodrošinot ilgtspējīgāku nākotni.
C3 aktivitāte – Latvija: “Ceļvedis ilgtspējīgai dzīvei”.
Projekta C3 aktivitātes Latvijā rezultātā tika izstrādāts ceļvedis, kas izveidots, lai iedvesmotu uzvedības maiņu virzībā uz ilgtspējību. Šajā rokasgrāmatā ir iekļauta ekoaktivitātes pakete, lai palīdzētu skolotājiem integrēt klimata pārmaiņu tēmas gan mācību programmās, gan ārpusskolas aktivitātēs. Pieredzes ceļā skolēni veidos noturīgus ilgtspējīgus ieradumus, pārvēršot teorētiskās zināšanas par vides un klimata jautājumiem praktiskā ikdienas darbībā. Ieviešot ilgtspējīgas dzīves principus, skolēni liks pamatus zaļākai nākotnei.
Projekts ir veiksmīgi nodrošinājis pedagogiem un skolēniem zināšanas, rīkus un stratēģijas, kā ar izglītības palīdzību cīnīties ar klimata pārmaiņām. Veicinot starptautisko sadarbību un nodrošinot taustāmus resursus, šī iniciatīva ir būtiski veicinājusi pastāvīgos centienus integrēt ilgtspējību Eiropas izglītības sistēmā. Šo rezultātu ietekme turpināsies arī pēc projekta beigām, iedvesmojot nākamās paaudzes pieņemt un atbalstīt ilgtspējīgu pasauli.
Paldies visiem projekta dalībniekiem un atbalstītājiem par veiksmīgu sadarbību, ieguldījumu un atbalstu!
Informāciju sagatavoja: projekta koordinatore Olga Dukšinska