ES Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA2) Maza mēroga partnerības projekta skolu izglītības sektora projekts “LIFT Of Democracy” (2023-1-LV01-KA210-SCH-000158037)
Pateicoties mūsu projektam, izveidota apmaiņa ar Eiropas pilsoņiem, kam ir demokrātiskās un tiesiskās aizsardzības iemaņas un kas ir informēti par ekoloģijas problēmām. Tādējādi tiek audzināti cilvēki ar universālām vērtībām, kas dod savu ieguldījumu demokrātiskas un apzinīgas sabiedrības veidošanā, kā arī panākta kompleksa pieeja vides problēmām.
Tā kā pilsoniskums un vides izpratne ir savstarpēji saistītas tēmas, mūsu projekts unikālā veidā pētīja pilsoniskumu, cilvēktiesības un ekoloģisko apziņu visās jomās. Demokrātija un vides problēmas pagātnē tika pētītas mūsu ģimenēs, skolās, filmās, grāmatās un tematiskajos pētījumos, un tika rasts uz perspektīvu orientēts risinājums. Mūsu projekts ir centies sniegt savu ieguldījumu kā cerību uz izmaiņām mūsu globālo problēmu pārņemtajā pasaulē.
Projekta īstenošanas gaitā:
- tika attīstītas prasmes, kas saistītas ar noturīgām sabiedrībām, un ar šo prasmju palīdzību dalībnieki spēja uzņemties aktīvu lomu savās kopienās;
- informētības palielināšana panākta, rīkojot seminārus par tādām tēmām kā nelabvēlīgā situācijā esošas personas, kultūras atšķirības, cilvēktiesības, sieviešu tiesības, dzīvnieku tiesības, bērnu tiesības, ekoloģiskā informētība un klimata krīze;
- veiktas apmācības par demokrātijas un cilvēktiesību attīstības vēsturiskā procesa jautājumiem, kā arī sagatavots elektronisks buklets par demokrātijas vēstures attīstību.
- gūta informācija par svarīgiem notikumiem, piemēram, Eiropas Cilvēktiesību konvenciju. Tāpat tika atzīmētas svarīgas dienas, kas saistītas ar demokrātiju un cilvēktiesībām;
- iegūtas zināšanas un prasmes muzeju izglītībā un kultūras mantojumā, kā arī notika kultūras virzības pasākumi;
- pētīti globālajai pilsonībai nepieciešamie sasniegumi;
- izvērtētas līdzīgas un dažādas pieejas demokrātijas ieviešanai skolu mācību programmās;
- rīkotas prezentācijas par ekoloģiskās apziņas un cilvēktiesību jautājumiem ar mērķi šo apziņu ieaudzināt ar demokrātiskas izglītības palīdzību;
- skolas personāls ieguva iespēju saņemt materiālus, kas orientēti uz mācību programmu;
- veicot tematiskos pētījumus, jaunieši ieguvuši eiropeisku identitāti un iesaistījušies demokrātiskos procesos;
- skolēni informēti par nevalstiskajām organizācijām un attīstīja aktīvās pilsonības apziņu;
- jaunieši ir uzlabojuši savas angļu valodas un IKT prasmes;
- veicot dramatiskos iestudējumus, tika veidota uz risinājumu orientēta pieeja strīdīgiem sociāliem jautājumiem;
- pētīti materiāli rakstiskajos un vizuālajos plašsaziņas līdzekļos par demokrātiju, cilvēktiesībām, ekoloģisko informētību un klimatiskajiem problēmām;
- mūsu projektu atbalstīja eTwinning platforma;
- katrā partnervalstī ar projekta nosaukumu tika veikti koku stādīšanas pasākumi;
- pētītas endēmiskās augu sugas partnervalstīs, organizēti vides un kultūras braucieni;
- veikti pētījumi par apdraudētajām dzīvnieku sugām un to aizsardzības veidiem.
Projekta noslēgumā tika organizēts demokrātijas seminārs ar skolēnu piedalīšanos no mūsu reģioniem, kā arī veikts darbs ar vietējām pašvaldībām par projekta tēmām. Noslēguma posmā skolēni izveidoja elektronisku žurnālu, kas veltīts demokrātisko tiesību un vides izpratnes aizsardzībai.
Rezultātā gūta pieredze tādās jomās kā pilsonība, aktīva līdzdalība, demokrātiskās tiesības, ekoloģija, klimata problēmas, NVO un digitālās kompetences. Tādējādi tika sniegts ieguldījums personību audzināšanā, kas veicinās iekļaujošas un uz vienlīdzību orientētas sabiedrības uzbūvi, kā uzsvērts Erasmus plus prioritārajās vadības jomās.
Informāciju sagatavoja: projekta koordinatore Svetlana Rudjko
*Finansē Eiropas Savienība. Tomēr paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Valsts izglītības un attīstības aģentūras (VIAA) uzskatus un viedokļus. Ne Eiropas Savienību, ne piešķīrēju iestādi VIAA nevar saukt pie atbildības par tiem.












