DAUGAVPILS DRAUDZĪGĀ AICINĀJUMA VIDUSSKOLA

Pieredzes apmaiņas forums “Kopsolī ar laiku”

Daugavpils Draudzīgā aicinājuma vidusskolas pedagogi ne tikai paši izstrādā dažādas inovatīvas mācīšanas metodes un paņēmienus, bet arī labprāt dalās pieredzē ar kolēģiem no citām izglītības iestādēm. Pieredzes apmaiņas forumā, kam šogad tika dots ļoti aktuāls nosaukums  “Kopsolī ar laiku”, savu pieredzi popularizēja septiņi mūsu skolas pedagogi.

Pirmsskolas izglītības skolotāja Rita Petrova dalījās pieredzē par tēmu “Bērnu vārdu krājuma papildināšana izmantojot tematiskas prezentācijas”. Skolotāja iepazīstināja pirmsskolas kolēģus ar savām izveidotajām prezentācijām par pasakām “Kartupelis” un “Kā kokiem izgāja”, kuras palīdz bērniem vieglāk uztvert jauno informāciju un padziļina bērnu zināšanas dabaszinātņu jomā un sekmē latviešu valodas apguvi.  Izmantojot prezentācijas “Emocijas” un “Ziema”, bērni atkārto burtus un papildina vārdu krājumu ar jauniem vārdiem.

Pirmsskolas izglītības skolotāja Marina Bonka dalījās savā pieredzes stāstā “Mūsdienīga pirmsskola: Digitālie rīki”. Klausītāji viennozīmīgi nonāca pie secinājuma, ka digitālie rīki var bagātināt pirmsskolas izglītību un padarīt mācību procesu aizraujošāku un efektīvāku gan bērniem, gan skolotājiem.

10.a klases audzinātāja Jeļena Šilova kopā ar savu klasi uzrakstīja projektu “Lasi pats, lasi kopā ar mani” ar mērķi attīstīt un pilnveidot lasītprasmi mūsu skolā. Projektā aktīvi piedalās sākumskolas skolēni, viņi gan lasa paši, gan klausās vidusskolēnus. Laikā, kad skolēni lasa nelabprāt, projekta darbība varētu palīdzēt attīstīt šo svarīgo prasmi.

Iveta Krilova pieredzes stāstā “Mākslīgā intelekta “spožums un posts”. Kā atpazīt tā izmantošanu sociālo zinātņu un vēstures stundās?” klausītājiem atklāja, kā cīnīties ar mākslīgā intelekta klātbūtni skolēnu darbos, auditorijai demonstrējot arī piemērus skolēnu darbā un aicinot atpazīt to. Tika aktualizēta arī skolēnu darbu vērtēšanas problemātika, atklājot MI nesankcionētu izmantošanu. Tika arī diskutēts, kā ievirzīt MI izmantošanu lietderīgākā gultnē, izmantojot tā pozitīvās puses.

Alla Mihailova stāstīja par Sociālās kampaņas pasākuma “Eiropas medus brokastis” ieviešanu un popularizēšanu skolā. Pasākuma mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar biškopību kā nozari, popularizēt veselīgu dzīves veidu, sniegt informāciju par to, kas ir bites, kādus biškopības produktus mēs varam lietot uzturā. Pasākuma laikā skolēni ne tikai klausās, bet arī piedalās uzdevumu izpildē par dzirdēto. 

Viktors Petrovs iepazīstināja klātesošos ar skolēnu izziņas intereses veicināšanas pasākumiem dažādos vecuma posmos datorikas, dizaina un tehnoloģiju jomās.

Karjeras konsultante Gunda Pastare aktualizēja tēmu “Skolēna profesijas izvēle atbilstoši uztveres tipam”. Viņa stāstīja  par uztveres tipa noteikšanu skolēniem un skolotājiem, kā tas ietekmē profesijas izvēli un mācīšanās stilu, kā, zinot šo informāciju par sevi, var veiksmīgi sadalīt pienākumus un organizēt mācību procesu.

Paldies visiem, kuri “neturēja sveci zem pūra” un dalījās savā pieredzē.

Informāciju sagatavoja: direktores vietniece Zigrīda Panfilova