DAUGAVPILS DRAUDZĪGĀ AICINĀJUMA VIDUSSKOLA

Programma “Latvijas skolas soma” DDAV: animācijas filma “Straume”

Programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros no 2025.g. 24. februāra līdz 7. martam Daugavpils Draudzīgā aicinājuma vidusskolas skolēni noskatījās animācijas filmu “Straume” ar mērķi iepazīt mūsdienu Latvijas animācijas mākslu, tās vērtību,  prast apkārtējā pasaulē saskatīt un analizēt filmas saturā iekļautas idejas par savstarpējo attiecību veidošanu. To noskatījās 23 klases (1.c, 2.a, 2.b, 3.a, 3.b, 3.c, 4.a, 4.c, 4.b, 5.a, 5.b, 5.c, 6.a, 6.b, 6.c, 7.a, 7.c, 7.b, 8.a, 8.b, 9.a, 9.c, 10.a).

Pilnmetrāžas filma “Straume” ir 3D animācijas tehnikā veidots darbs, kas stāsta par Kaķi – vientuļnieku un individuālistu, kurš negaidītu un lielu plūdu dēļ pazaudē savas mājas un nonāk nelielā laivā, kurā spiests sadarboties ar citiem zvēriem, lai izdzīvotu. Filma veidota režisoram Gintam Zilbalodim raksturīgajā autorrokrakstā – tas ir reizē poētisks un vizuāli grandiozs ceļojums cauri pārplūdušai pasaulei, kurā no cilvēkiem nav ne miņas. Pie “Straumes” strādājusi starptautiska komanda – filmas tēlu animācija veidota Francijā, skaņas pēcapstrāde veikta Beļģijā, tēli un vides elementi, vizuālie efekti un mūzika tapa Latvijā.

Animācijas filma “Straume” piedzīvojusi milzīgus starptautiskus panākumus, iegūstot gan skatītāju un kritiķu atzinību, gan arī nominācijas un apbalvojumus vairākos festivālos un profesionālajā kino vidē. Starp nozīmīgākajiem sasniegumiem minami trīs filmai piešķirtie prestižākie apbalvojumi – Eiropas Kinoakadēmijas balva (gada Eiropas animācijas filma), ASV kino un TV industrijas balva “Zelta globuss” (labākā animācijas filma) un ASV Kinoakadēmijas balva “Oskars” (labākā pilnmetrāžas animācijas filma).

Pēc animācijas filmas noskatīšanās skolēni aktīvi iesaistījās sarunās un diskusijās par tās grafiku, iekļautajām idejām, dalījās pārdomās par savu guvumu un pārdzīvojumiem. Audzēkņus patīkami pārsteidza, kā filmā, izmantojot grafiskos efektus, bez vārdiem tika atklātas varoņu emocijas un pārdzīvojumi. Viņi atzina, ka ļoti daudz izsaka neverbālie saziņas līdzekļi, žesti un mīmika. Skolēni aizdomājās par tādiem jēdzieniem kā draudzība, sadarbība un izpalīdzība, saprata, ka bez tiem nav iespējams veidot pozitīvās savstarpējās attiecības. Mūsu pasaulē vientuļniekam ir ļoti grūti, taču, sadarbojoties un atrodot domubiedrus, var gāzt kalnus un īstenot iecerēto, justies pilnvērtīgam un laimīgam. Skolēnu galvenais secinājums ir, ka jāprot sadarboties un draudzēties.

Izjustais un pārdzīvotais noderēs skolēniem gan mācību stundās, gan veidojot savstarpējās attiecības ar līdzcilvēkiem.

Paldies programmai “Latvijas skolas soma” par iespēju iepazīt vienu no mūsdienu animācijas mākslas labākajiem darbiem!

Informāciju sagatavoja: 8. a klases audzinātāja A.Anufrijeva