Mūsdienās arvien straujāk izglītībā, sākot jau no pirmsskolas, ienāk digitālās tehnoloģijas. Bērni un skolotāji iegūst informāciju tīmekļa vietnēs, lieto daudzveidīgus digitālos mācību resursus, informācijas komunikācijas tehnoloģijas, dažādas piedāvātās mācīšanās platformas, rada un saglabā informāciju.
Digitālo ierīču un tehnoloģiju izmantošana ir kļuvusi par neatņemamu sastāvdaļu mūsu pirmsskolas mācību plānošanā un īstenošanā. Pirmsskolas vecuma bērni ikdienā gan paši lieto, gan redz, kā citi lieto daudzveidīgas digitālās tehnoloģijas un ierīces. Tādēļ ir svarīgi mācīt ar tām darboties jēgpilni, lai kaut ko paveiktu vai uzzinātu.
Modernizējot mācību vidi, pirmskolas programmas īstenošanas vietā Stāvā ielā 41, izveidota Tehnoloģiju klase. Tajā darbs tiek organizēts, izmantojot hrombukus, bee-bot robotus jeb robotus bitītes, kas piemēroti, lai apgūtu loģiskās un algoritmiskās domāšanas elementus, runājošos knaģīšus, “lupatiņu” grāmatas un digitālās pildspalvas, ar kuru palīdzību var no lapām nolasīt informāciju. Katram audzēknim ir iespēja darboties gan individuāli, gan pārī, gan grupā, tiek apgūtas darba iemaņas programmēšanā, nostiprinātas dažādas matemātiskās prasmes, kā arī pilnveidota lasītprasme. Visas nodarbības veidotas tā, lai bērni pilnveidotu loģisko, algoritmisko domāšanu, papildinātu zināšanas skaitļošanā vai lasītprasmē un mācītos rast kopējos oriģinālus risinājumus dažādām mācību situācijām. Lai nodarbības būtu vēl interesantākas, tika padomāts arī par atraktīvu aprīkojumu, kā piemēram, interesantām spēļu pamatnēm jeb grīdiņām. Tas ļauj skolotājiem sekot līdzi ne tikai visas grupas veikumam, bet arī pārraudzīt katra audzēkņa individuālo darbu. Turklāt ierastos mācību materiālus – darba burtnīcas un grāmatas – ir iespējams papildināt ar izglītojošām aplikācijām un interneta resursiem, tā padarot rotaļnodarbības interesantas un aizraujošas. Tehnoloģiju klase ir tehnoloģiski labi aprīkota mācību vide, ar digitāliem mācību rīkiem un mācību saturu, kas veicina uz radošumu un pozitīvu rezultātu orientētu mācību procesu. Klase veidota tā, lai bērniem mācību procesā būtu vieglāk koncentrēties un tiktu veicināta savstarpējā sadarbība.
Mēs cenšamies sekot līdzi izmaiņām un saviem izglītojamajiem piedāvāt mūsdienu prasībām atbilstošu mācību vidi. Audzēkņi atzinīgi novērtēja gan iedvesmojošo pedagogu darbu, gan iespēju strādāt ar mūsdienīgām iekārtām un telpas aprīkojumu.
Informāciju sagatavoja: pirmsskolas izglītības skolotāja Anita Verbicka