Š.g. 6. decembrī 5.b notika klases stunda “Etnogrāfiskās zīmes tautas tērpā un gadskārtu svētki”, kuru vadīja dizaina un tehnoloģiju skolotāja Dace Soikāne un sociālo zinību skolotāja Valērija Sudnika. Tā tika vadīta pēc starpdisciplinārās pieejas metožu principa. Stundas sasniedzamais rezultāts – prot nosaukt tautas tērpa sastāvdaļas, etnogrāfiskās zīmes un zina gadskārtu svētkus un tradīcijas.
Sākumā tika aktivizētas skolēnu iepriekšējās zināšanas un komunicēts stundas sasniedzamais rezultāts. Tad skolotāja Dace Soikāne, kura bija ģērbusies latviešu tradicionālajā tērpā, ar audzēkņiem runāja par tautas tērpa sastāvdaļām. Pēc tam tika apskatītas etnogrāfiskās zīmes un apspriesta to nozīme. Skolotāja Dace piedāvāja audzēkņiem praktisko uzdevumu – atrast tautas tērpa izšuvumos etnogrāfiskās zīmes un nosaukt tās. Skolēni veica arī radošu uzdevumu – pabeidza etnogrāfisko zīmi un to skaisti izrotāja.
Stundas otrajā daļā skolotāja Valērija Sudnika ar audzēkņiem aktualizēja 4.klasē iegūtās zināšanas par gadskārtu svētkiem. Tika runāts, kāpēc tie tiek svinēti, to nozīme un tradīcijas. Plašāk aplūkoti ziemas, pavasara un vasaras saulgrieži. Apskatot piedāvātas fotogrāfijas un stāstot par gadskārtu svētkiem, skolēni nonāca pie secinājuma, ka viena no to galvenajām sastāvdaļām ir tautas tērps. Viņi arī dalījās ar savām tradīcijām, ko šajos svētkos ievēro viņu ģimenes.
Stundas beigās skolēni vilka ziemas saulgriežu novēlējumu un katrs to skaļi izlasīja. Arī audzēkņi dalījās ar savām domām un zināšanām, ko jaunu uzzināja stundas laikā un kur varēs izmantot iegūtas zināšanas. Sniedzot atgriezenisko saiti skolēni teica, ka viņiem ļoti iepatikās piedāvātais stundas formāts un viņi labprāt vēl piedalītos līdzīgās stundās.
Informāciju sagatavoja: skolotājas Dace Soikāne un Valērija Sudnika