DAUGAVPILS DRAUDZĪGĀ AICINĀJUMA VIDUSSKOLA

Pieredzes apmaiņas seminārs “Atbalsta komandas un pedagogu pieredze atbalsta sniegšanā un motivācijas sekmēšanā izglītojamo individuālajai izaugsmei”

Daugavpils Draudzīgā aicinājuma vidusskolā 2024.gada 25.septembrī notika pieredzes apmaiņas seminārs Atbalsta komandas un pedagogu pieredze atbalsta sniegšanā un motivācijas sekmēšanā izglītojamo individuālajai izaugsmei”. Seminārā piedalījās Daugavpils Valstspilsētas skolu un pirmsskolu atbalsta komandu pārstāvji un pedagoģi. Atklājot semināru, iekļaujošas izglītības jomas koordinatore Ilona Geriņa klātesošos uzrunāja ar citātu no Regīnas Bretas, grāmatas “Dievs acis nemirkšķina”: “Mēs visi ik dienas esam brīnumdari! Lielākoties brīnumdari ir maskējušies par parastiem cilvēkiem: skolotājiem, frizieriem, medicīnas māsām, sekretārēm, kasieriem, taksometru šoferiem un citu profesiju pārstāvjiem… Katrs cilvēks ir īpašs, un nav jābūt bagātam, lai kaut ko mainītu. Lai varētu vairot labo, pilnīgi pietiek ar to, kas Tev jau ir. Ir tik viegli justies pasaules problēmu nomāktam. Cik bieži Tu esi dzirdējis kādu sakām: „Kāpēc neviens neko nedara lietas labā?”…  Mēs izdzirdam sliktas ziņas un nočukstam: „Ir jānotiek brīnumam, lai kaut kas mainītos”. Un mēs gaidām un gaidām, un gaidām, ka kāds cits būs šis brīnums. Mēs gribam, lai kāds cits sāktu rīkoties. Tomēr brīnums nav tas, ko dara citi. Brīnumus darām mēs visi. Brīnums nenozīmē, ka Tev ir jātiek galā ar problēmām otrā pasaules malā. Tas nozīmē, ka ir jārīkojas pašam savā istabā, darbavietā, tuvākajā apkārtnē un sabiedrībā… Mēs nevaram mainīt pilnīgi visu, un tas, ko mēs varam izdarīt, ne vienmēr izdodas ideāli. Mums ir tikai jāsāk – tieši šeit un tieši tagad. Ja mēs to darīsim, tas mainīs visu.”

Turpinājumā Latgales Centrālās bibliotēkas filiāles Čiekuru bibliotēka vadītāja Larisa Želve semināra dalībniekus iepazīstināja ar iespēju apmeklēt bibliotēku un aicināja ikvienu uz sadarbību. Bibliotēka nodrošina iespējas Daugavpils valstspilsētas un citu pašvaldību iedzīvotājiem ar redzes traucējumiem un citām lasīšanas grūtībām izmantot bibliotēkas pakalpojumus, t.sk., literatūru pielāgotā formātā, priekšā lasīšanu, pielāgotus literāros un kultūras pasākumu, iespēju izmantot palielināšanas iekārtas, datoru ar specializētu aprīkojumu, Braila raksta printeri. Tikšanās laikā tika akcentēta uzmanība, ka strādājot ar bibliotēkas krājumiem un izmantojot Latvijas Neredzīgo bibliotēkas resursus, var īstenot izglītības mērķi – nodrošināt individuālu pieeju un īstenot iekļaujošu izglītību ikvienā izglītības iestādē, jo visiem ir tiesības lasīt.

Daugavpils Draudzīgā aicinājuma vidusskolas direktores vietniece izglītības jomā Aļona Proščenko iepazīstināja ar skolas darbu, atbalsta komandas darbu, kā realizē iekļaujošo izglītību, kādas speciālās izglītības programmas piedāvā izglītības iestāde.

Semināru turpināja Daugavpils Draudzīgā aicinājuma vidusskolas speciālais pedagogs Tatjana Puzirevska “Atgādņu izmantošana mācību procesā”, uzsverot, ka skolēniem ar mācīšanās traucējumiem atbalsts nepieciešams visa mācību procesa laikā. Demonstrēja, kādas atgādnes tiek izmantotas mācību procesā, kādi pārbaudes darbi tiek piedāvāti skolēniem ar mācīšanās traucējumiem, kādas interneta vietnes, kurās atrodami atgādņu krājumi, tiek izmantotas.

Skolas logopēde Evelīna Velecka pievērsa uzmanību logopēda darba uzdevumiem, biežāk sastopamajiem valodas traucējumiem, kādus atbalsta pasākumus izmanto logopēda darbā. Demonstrēja dažādus palīglīdzekļus un vietnes.

Izglītības psiholoģe Ludmila Budreviča “Darbs ar skolēniem, kuriem ir mācīšanās traucējumi” atgādināja par dienas režīma svarīgumu bērna attīstībā. Pastāstīja par smadzeņu funkcionālo daļu traucējumiem, kādas pazīmes, ja ir traucēts kāds no blokiem, kādi ieteikumi atbalstam un attīstībai. Piedāvāja spēles uzmanības attīstības noturībai.

Daugavpils Draudzīgā aicinājuma vidusskolas pirmsskolas izglītības skolotāja Marina Bonka “Mazie ritmi, lielie vārdi – ceļš uz skaidrāku runu” iepazīstināja ar pirmsskolas skolotāja darbu, kurš strādā ar bērniem ar valodas traucējumiem, norādīja, ka ļoti liela nozīme ir ritma izmantošanai runas attīstībā. Akcentēja, ka “Lielie vārdi” jeb balstvārdi ir viens no instrumentiem bērna valodas attīstībā. To ieviešana bērna runā palīdz paplašināt viņa vārdu krājumu, uzlabot komunikācijas prasmes un veicināt skaidrāku izteikšanos. Dalījās ar pieredzes stāstiem, izaicinājumiem un risinājumiem, kā arī ar sasniegto rezultātu.

Noslēgumā  pirmsskolas izglītības skolotāja Jūlija Zenkova “Attīstošā vides nozīme darbā ar bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem”, uzsvēra, ka strādā uz izaugsmi un labu rezultātu. Dalījās pieredzē ar grupas iekārtojumu  – vizuālo atbalstu, piktogrammām pozitīvai uzvedībai, atgādnēm, pašregulācijas plakātiem.

Informāciju sagatavoja: Iekļaujošas izglītības jomas koordinatore Ilona Geriņa

Informācijas avots: DPIP vietne