DAUGAVPILS DRAUDZĪGĀ AICINĀJUMA VIDUSSKOLA

Programma “Latvijas skolas soma” DDAV: izzinoši radoša nodarbība “Notverts mākslā” Rotko muzejā

Š.g. 29.maijā programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 4.b klases skolēni apmeklēja Rotko muzeju ar mērķi piedalīties izzinoši radošā nodarbībā “Notverts mākslā” un apmeklētu izstādi.

Vispirms skolēnus sagaidīja māksliniece Mairita Folkmane, kuras vadībā skolēni veica radošo uzdevumu – pierakstīja savu vasaras sapni un ielika to burvīgajā kastītē, kuru dekorēja ar pieejamajiem materiāliem – nelieliem pašlīmējošā papīra gabaliņiem.  Skolēni aktīvi piedalījās diskusijā par krāsām – garlaicīgām un spožām. Izveidotās kastītes skolēni paņēma sev līdzi, lai augusta beigās pārbaudītu vai sapnis ir piepildījies.

Pēc radošās nodarbības gida pavadībā skolēni devās aizraujošā ceļojumā pa Rotko muzeju. Skolēni tika iepazīstināti ar trim glezniecības stiliem – reālisms, sirreālisms un abstraktais ekspresionisms, izpētot dažādas slaveno autoru gleznas un atbildot uz gida jautājumiem par redzēto un dzirdēto.

Vēlāk bija aizraujošs stāstījums par Marka Rotko biogrāfiju un daiļrades attīstību. Skolēni bija sajūsmā no iespējas uzzināt informāciju no speciāliem digitālajiem monitoriem. Pētot Marka Rotko gleznas digitālajā vidē, skolēniem vajadzēja uzminēt, kāds glezniecības stils ir pielietots.

Skolēni apskatīja Marka Rotko slavenās gleznas un veica pētniecisko uzdevumu – kopā ar gidu pētīja, kādas krāsas tika izmantotas gleznas veidošanas laikā. Skolēni bija izbrīnīti, ka slavenais gleznotājs nemaz nelietoja tās krāsas, kuras mēs redzam. Tāpēc skolēni iemācījās skatīties gleznu dziļumā un tur meklēt pareizas krāsas.

Ekskursijas beigās skolēniem tika sniegta iespēja aplūkot Baltijas slaveno gleznotāju darbus. Skolēni ļoti rūpīgi izskatīja katru darbu, pievēršot uzmanību gan nosaukumam, gan krāsu pielietojumam, gan tam, kas ir attēlots gleznās.

Paldies programmai “Latvijas skolas soma” par lielisku iespēju iepazīt mākslas pasauli un radoši izpausties!

Sagatavoja: 4.b klases audzinātāja V. Sudnika